Protein Barlar

Protein barlar; içerisinde bol miktarda protein bulunan gıdalardır. Benzer şekilde satılan enerji barlarına göre karbonhidrat açısından zengin değildir. Protein oranı fazla olan barlardır. Protein tozu hazırlamak için vakit olmadığı durumlarda protein barları ideal birer seçenektir. Protein barlar dikkatli kullanılmalıdır. Özellikle kilo vermek isteyenlerin son derece dikkatli olmalarında yarar verdır. Yüksek miktarda protein içeren bu barlar aynı zamanda kalori açısından zengindir. Dolayısıyla protein ihtiyacını karşılarken kaloriyi de göz önünde bulundurmanız önemlidir.

Protein Barlar Nasıl Kullanılır ?

Gerek sporla uğraşanlar gerekse kilo vermeye çalışanlar sık sık açlık krizlerine maruz kalırlar. Böyle durumlarda protein barlar kan şekerini dengelemek adına imdada yetişmektedir. Gün içerisinde yaşanan enerji çöküşlerini dengeler. Ayrıca kas yorgunluğunu alarak performansınızın sürekliliğine yardımcı olur. Protein barlar vücut tarafından hızlı bir şekilde emilmektedir. Bu neden kan şekerinin gün içinde dengede kalmasına büyük oranda yardımcı olur. Ara öğün olarak tüketilebilir. Vücut geliştirenler için normal atıştırmalıklar yerine mutlaka tercih edilmesi gereken atıştırmalıklardan birisidir.

Protein Barların İçeriği

Protein barları genellikle 200 Kcal besin değerine sahip olmaktadır. İçeriğinde bulunan vitamin, kafein, glutamin, krom gibi maddelere göre bu değer yükselebilmektedir. Yaygın olarak atıştırmalık olarak kullanılır. Ancak gerektiği durumlarda ana öğün yerine de kullanılabilir. Sağlıklı beslenme sürecine alternatif olarak tüketilen protein barların herhangi bir yan etkisi yoktur. Hassas bünyeye sahip kişilerde fazla alınması halinde ishale sebep olabilir. Doktor kontrolünde kullanılması önerilmekte olup şeker rahatsızlığı olanların kan şekerini takip etmeleri gerekir. Proteinle beraber kaloride içerdiği için yüksek miktarda alınması yağlanmaya neden olabilir. Spor hocanızın belirlediği miktarın dışına çıkmamanız önerilir.

Protein barların birçok yararı bulunmaktadır. Kolay emilim sağladıkları için kullanımı pratiktir. Kandaki glikoz seviyesini sabit tutar. Kasların yorgunluğu alır ve direncini arttırır. Antrenman sonrasında kas yıkımını önleyerek iyileşme sürecine destek sağlar. Sıradan atıştırmalıklar ile sadece yağ ve karbonhidrat alırsınız. Protein barlar ise yüksek seviyede protein oranıyla daha sağlıklı atıştırmalıklardır. Özellikle vücut geliştirmeyle ilgilenenler için protein seviyelerini dengelemek adına önem taşır.

Göster:
Sırala: