Kreatin Monohidrat

Vücut tarafından üretilen kreatin, hücrelere enerji sağlama görevini yerine getiren bir amino asittir. Bu amino asit ayrıca bazı besinlerde de bulunmaktadır. Omurga kaslarında toplanan kreatin özellikle fiziksel aktivite sırasında kasların kasılmasını sağlayan enerji kaynağı olarak kullanılmaktadır. Bununla beraber beyin, kalp gibi diğer organlar tarafından da kullanılmaktadır. Laboratuarlarda üretilen kreatin takviyeleri kas kütlesini arttırmak ve performans yükseltmek için kullanılmaktadır. 1832 yılında üretilen bu takviyenin doping olduğu söylenemez. Kaslarda bulunan kreatinin en önemli işlevi fiziksel aktivite sırasında kasların ihtiyacı olan enerjiyi sağlamasıdır. Fiziksel olarak enerji üretmenizi sağlayan bu takviye atletik performansa etki eder.

 

Antrenmanları kreatin takviyesiyle yapmak yağsız kas kitlesini arttırmaktadır. Haftada 2 veya daha fazla yapılan ağırlık çalışmalarında kreatinin büyük oranda yağsız kas kitlesini arttırdığı görülmüştür. Farklı türlerde bulunan kreatin takviyeleri kişinin enerjisini arttırmakta ve rekabetini güçlendirmektedir. Enerji ihtiyacınız olduğunda uzun süreli ve derin çalışmalar yapmanızı kolaylaştırmaktadır. En çok kullanılan türü kreatin monohidrat olup hızlı bir şekilde enerji sağlar.

 

Kreatin Monohidrat Ne İşe Yarar ?

Kas yorulmasını geciktiren kreatin monohidrat, laktik asit tampon görevi görmektedir. Bu sayede kişiler daha uzun çalışmaları rahat bir şekilde enerjileri düşmeden yapabilmektedir. Ayrıca bu takviyeler kas hücrelerinin içerisine su vermektedir. Böylece kaslar daha dolgun ve büyük görünmektedir. Protein sentezini uyararak kasların gelişimine katkı sağlar. Bu takviyeler ile büyüme hormonu salgılanması artar. Vücudumuzda yaklaşık olarak 120 gram kreatin bulunmaktadır. 120 gram kreatinin %95'i iskelet kaslarında depolanmaktadır. Kreatin kullanımında iki tür yükleme uygulanmaktadır. Hızlı yükleme 1 hafta içerisinde uygulanmakta olup bu süre zarfında günlük 20 gram kreatin alınmaktadır. Su veya meyve suyuyla beraber alınabilir. Yavaş yüklemede ise günde 5-10 gram arasında kreatin alınır. Farklı yaklaşımların her ikisi de denenebilir. Herkesin vücudu birbirinden farklı olduğu için etkisi farklı olmaktadır. Kreatin uzun süreli değilde kısa süreli kullanılması gereken bir takviyedir. Uzun süreli kullanımlar uzmanlar tarafından önerilmemektedir. Periyodik olarak kullanımı daha sağlıklıdır. Bilhassa 4 haftalık periyotlar ideal olmaktadır. Bu şekilde periyodik alımlar daha etkili olmaktadır

Göster:
Sırala:

Olimp Creatine Powder (Toz) 250 GR

Olimp Creatine Powder Özel Mikronize formülü ile %100 Saf Kreatin Monohidrat 1 Porsiyon da ..

60,00TL

Weider Pure Creatine 600 GR

Weider Pure Creatine’in Amacı: Performans ve hacim artışı sağlar. Weider Pure Creatine Nedir? ..

139,00TL

Gaspari Qualitine Creatine 300 GR

Gaspari Qualitine Creatine'in Amaci: Enerji ve dayanıklılık artışı sağlamak. Hacim artı..

59,00TL

Inner Armour Creatine Monohydrate 400 GR

Inner Armour Creatine Monohydrate’in Amaci: Spor esnasında enerji ve dayanıklılık artışı&nbs..

64,00TL